

دستهبندیهای آموزشی _ رسانهای نگاه
درسگفتارها، گفتگوها، کارگاهها و انواع برنامههای آموزشی و ترویجی نگاه در این سه دستهبندی تولید و ارائه میگردد.
علم و اندیشه
الهیات، تاریخ تحلیلی، فلسفه و تاریخ علوم
جامعه و پیشرفت
اندیشه پیشرفت، فرهنگ، اقتصاد، سیاست
هنر و زندگی
هنر زندگی، هنر و ادبیات، هنر تحلیل و کنشگری
درسگفتار ها
- همه دسته ها
- هنر و ادبیات
- فلسفه و تاریخ علوم
- الهیات
- جامعه و پیشرفت
دنیا هتل نیست!
دعوت (ارتباط مؤثر و اخلاق کنشگری روحانیت در میدانهای اجتماعی)
بازخوانی رساله ولایت و زعامت
نوجهان۳ (نظم جهانی و خیزش نظم توحیدی مقاومت)
برنامهریزی توسعه در ایران
غارت قانونمند (روایتی از ساختار، سیاست و راهبردهای آمریکا)
جهان پیرامون از عینک نگاه
مستوره “تاریخ اجتماعی زنان و پرسش از نظم جنسیتی”
دوره جامـع مستــوره (ماجرای پیدا و پنهان زن ایرانی در عصر قاجار)
واگویه
تماشاکده نگاه
کلیپ های مدرسه نگاه را به تماشا بنشینید

عقلِ اداره
۱۴۰۳-۰۹-۱۹
اندیشهی حاکم بر اصول اقتصادی
۱۴۰۳-۰۹-۱۵
سِکُولاریٖسـمْ دَر بٰافْتِ شَهـْـری
۱۴۰۳-۰۹-۱۳
معرفی مجموعه پادکست ” نُو اَصٖیلْ “
۱۴۰۲-۱۲-۰۳
محرمانههای قانونی!
۱۴۰۲-۰۹-۱۸
معرفی دوره جامع مستوره۲
۱۴۰۲-۰۹-۱۲
لایههای پنهانِ شهر معاصر
۱۴۰۲-۰۹-۱۱
پیشینه تاریخی تمدنی فلسطین
۱۴۰۲-۰۹-۰۵
ما سکولار شدگی را حس نمیکنیم!
۱۴۰۲-۰۹-۰۵پادکست های مدرسه نگاه را از دست ندهید
«مجموعه نُو اَصیٖلْ»
روایتی از سیر تطور اندیشه امام خمینی(ره) و شکلگیری نظریه ولایتفقیه
قسمت بیستویکم
گفتگو با حجتالاسلام امیناسدپور
“استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم”

«مجموعه نُو اَصیٖلْ»
روایتی از سیر تطور اندیشه امام خمینی(ره) و شکلگیری نظریه ولایتفقیه
قسمت بیستم
گفتگو با حجتالاسلام امیناسدپور
“استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم”

«مجموعه نُو اَصیٖلْ»
روایتی از سیر تطور اندیشه امام خمینی(ره) و شکلگیری نظریه ولایتفقیه
قسمت نوزدهم
گفتگو با حجتالاسلام امیناسدپور
“استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم”

ثبت نام در درسگفتار های جاری مدرسه
درسگفتارهای زمستانه نگاه
اخبار و اطلاعیه | گزارش | یادداشت | معرفی کتاب
ماجرای شهرسازی در جهان
ماجرای شهرسازی در ایران
نیاز جامعه امروز ارائه تصویری شورانگیز از دین است
غلبهی فلسفهی محض و انتزاعی شدن فلسفههای مضاف
سخنرانی شهیدبهشتی درباره تفریح از منظر اسلام
شهیدوالامقام بهشتی اذعان دارد که توجه به تفریح بهعنوان بخشی از نیازهای انسانی در جامعه اسلامی ضعیف بوده است. ایشان ریشه این ضعف را در کجفهمی و فهم غلط تعالیم اسلامی میداند و طی سخنرانی که بین سالهای ۱۳۵۷- ۱۳۴۹ در اردوی تابستانی مدرسه رفاه داشتهاند، به این مسئله و ریشههای کجفهمی آن پرداخته است. شهیدبهشتی معتقد است بیتوجهی به تفریحات در اسلام حاصل قرنها استناد به روایات صوفیانهای است که ارتباطی میان آنها با قرآن کریم وجود ندارد…
در این یادداشت مفهوم اوقات فراغت به عنوان یک مفهوم زیربنایی در برساخت صنعت سرگرمی و صنایع فرهنگی از منطر دانشمندان غربی مورد بررسی اجمالی قرار گرفته است .
تاریخ در اندیشه الهیاتی محصول دیالکتیک میان انسان و خداست
معرفی کتاب شصت؛ شکر، صبر، تلاش
با لباس فرم مادرهای تبعید شده به ان آی سی یو رو به روی دکتر ایستاده بودم…
معرفی کتاب هویت شناسی از دکتر موسی نجفی
کلیپهای معرفی مدرسه تفکر و نوآوری نگاه
همهی ما هر کدام به نوعی در سودای ساخت آیندهای مطلوب، تمام زیر و بم زندگی خود را سامان میدهیم. ورای تلاشهای ساختارهای رسمی که سعی دارند، «نسیه آینده مطلوب» را برای ما نقد کنند، سهم ما در ساختن "آینده مطلوب" چیست؟
اگر کمی با دقت و حتی وسواس بیشتری به زندگی نگاه کنیم، کلیشههای ذهنی بسیاری را میبینیم که اجازه یک قاببندی جدید برای نظراندازی به زندگی را نمیدهند. پس باید از شکستن کلیشهها آغاز کرد و به "تلاوت تکرارها" پایان داد.
مدرسه نگاه، اندیشکده، پژوهشگاه و حتی مرکز نوآوری و مدرسهی آزاد علوم انسانی نیست! زیرا مدرسه نگاه به دنبال لنزی میگردد که پروداکشن عظیم تاریخ و جبههبندی وسیع آنرا نمایان سازد.
همهی ما وقتی بخواهیم در جمع دوستانه، شخصی را به افراد دیگر معرفی کنیم، ابتدا از اسم و فامیل او میگوییم و سپس از اینکه چه نسبتی با ما دارد؛ زیرا همین اندکها در توضیح شخصیت حقیقی کار ما را راه میاندازد. اما در معرفی نهادها و شخصیتهای حقوقی نمیتوان به اسم و نسبتها اکتفا کرد، چون چیزهای بیشتری برای دانستن لازم است؛ مثل چی؟
حالا که تا اینجا با ما همراه بودید، نوبت آن رسیده به شما بگوییم، بای بسم الله کاری است که مدرسه نگاه برعهده گرفته. پس! بسم الله الرحمن الرحیم ... .